Yayın Tarihi: 13.07.2010 - 20:11 - 469 defa okundu.
Karakter Boyutu:
Kanda D vitamininin yüksek olmasının Parkinson hastalığına yakalanma riskini azaltabileceği bildirildi.
Finlandiya'da bilim adamları, kemik sağlığı icin önemli olan, kanser, kalp-damar hastalıkları ile şeker hastalığı riskini azaltmaya yardımcı olduğu düşünülen D vitamininin Parkinson hastalığına etkisini araştırdı.
Paul Knekt ve ekibinin yaptığı araştırmaya 50 ile 79 yaşı arasında, başlangıcta Parkinson hastası olmayan 3 bin 173 kadın ve erkek katıldı.
Katılımcılar, sosyoekonomik durumları ve sağlıklarıyla ilgili bazı soruları yanıtladı, ayrıca D vitamini seviyesinin belirlenmesi icin kan örneği verdi.
29 yıl süren araştırmada kanındaki D vitamini seviyesi yüksek olan kişilerin, düşük olanlara göre Parkinson hastalığına yakalanma riskinin yüzde 65 az olduğu görüldü.
"Güneşi görmeyen" ülkelerden biri olan Finlandiya'da yapılan ve "Archives of Neurology" dergisinde yayımlanan araştırmada Knekt, sonucların kronik D vitamini eksikliğinin Parkinson icin risk oluşturduğu varsayımını kuvvetlendirdiğini belirtti.
D vitamini ihtiyacının büyük ölcüde güneşten karşılandığını ifade eden bilim adamları, D vitamini haplarının Parkinson'a etkisinin ise araştırılması gerektiğini vurguladı.
Öte yandan, İngiltere'nin Exeter Üniversitesi'nden David J. Llewellyn ve ekibinin yaptığı araştırma da D vitamini eksikliğinin 65 yaşın üzerindekilerde bunama riskini artırabileceğini gösterdi.
Terörist kovalarken fotokopici oluyorlar! 25 yıllık terörle mücadelede 3 ay eğitim almış er ve erbaşların kullanılmasına artık son verilmesi tsk´nın da gündeminde. peki profesyonel ordu bu sorunu çözer mi? "hayır" diyen sedat laçiner´in İlginç tespitleri var...